Domů / Komerční články / Jak zařídit místnost pro práci z domova

Jak zařídit místnost pro práci z domova

Prostor určený pro práci se stále více stává nezbytnou součástí domácnosti. Avšak k jeho vytvoření se potřebuje zamyslet nad více aspekty, než je výběr vhodného stolu a pohodlné židle. Práce z domova se, i přes komplikace, které přinesly změny v zákoníku práce, stále více objevuje mezi benefity různých firem. Ne každý má to štěstí, že se živí hraním online strategií jako Bertrand Grospellier. I tak se ale experti na lidské zdroje shodují v tom, že lidé pracující na dálku méně trpí stresem. Ať už doma provozujete podnikání, máte možnost z domova pracovat, nebo snad o večerech a víkendech doháníte resty ze zaměstnání, vyhrazený prostor nebo místnost je důležitý pro udržení hranice mezi prací a domácím životem.

Nejprve si uvědomte, na co přesně svůj pracovní prostor budete využívat. Pro některé účely postačí jen nevyužitý výklenek nebo kout. Například pro následující potřeby postačí upravit existující prostor nebo víceúčelové místnosti:

  • Místo, ze kterého můžete odpovědět na pár e-mailů.
  • Pokoj, který lze snadno uzpůsobit pro příležitostnou práci z domova a zároveň může sloužit jako ložnice pro hosty.

Pokud budete pracovat z domova každý den, nebo většinu týdne, je místnost vyhrazená pro práci nutností. Pozornost by měla být věnována umístění této místnosti. V ideálním případě by mělo být mimo dohled i doslech nejfrekventovanějších míst domácnosti, takže řešením může být první podlaží nebo přestavěné podkroví. Ale pokud předpokládáte také návštěvy klientů, ideální bude místnost v přízemí, nejlépe s vlastním vchodem. Pokud nemáte v domě dostatek prostoru, je další možností „zahradní kancelář“ (ať už je to místnost nad samostatnou garáží, nebo přístavek). Také vám také dodá pocit, že jste skutečně mimo domov. Pokud zvolíte jako řešení „zahradní kancelář“, proveďte následující:

  • Ujistěte se, že je prostor dobře izolovaný pro celoroční použití.
  • Zajistěte zabezpečení, zejména pokud zde máte drahou elektroniku nebo počítač.
  • Zjistěte, zda máte všechna potřebná povolení a zda použití odpovídá kolaudaci.
  • Jakmile určíte, kde vaše domácí kancelář bude, na řadě je pečlivé plánování a návrh, což je klíčem k vytvoření produktivního pracovního prostoru.

Dobré je začít s nákresem rozvržení místnosti. Pomocí plánku můžete snadno stanovit velikost a umístění pracovních ploch i jejich orientaci vůči oknům, dveřím a dalším prvkům v pokoji. Nutností je stůl s dostatečně velkou plochou pro počítač a rozložení potřebných dokumentů. V tuto chvíli si můžete také rozmyslet řešení úložných prostor. Měli byste se ujistit, že předměty, které potřebujete denně, máte z místa, kde budete sedět, na dosah ruky. Možná je to zbytečné říkat, ale dostatek úložných prostor je životně důležitý, pokud si chcete v pracovních věcech udržet pořádek. To znamená velkorysý prostor pro vše, od knih a šanonů až po notebooky a servery. Můžete také uvažovat o zásuvkách na skenery a tiskárny a mělkých poličkách na kancelářské potřeby. Nábytek na míru je jedním ze způsobů, jak zužitkovat každý centimetr prostoru v místnosti, spousta firem vám udělá návrh a poradí si i s montáží. Jakmile se rozhodnete, jak rozmístíte nábytek, ujistěte se, že je k dispozici dostatečný počet elektrických zástrček a LAN zásuvek a jejich pozice jsou vyhovující. Pokud ne, je třeba zasíťování upravit, aby vás později neomezovalo. Toto proveďte, ještě než se pustíte do dalších úprav, protože pak už bude každý zásah obtížný.

Příležitost rozhodnout si o svém pracovním prostoru nemíváte často, takže pokud jde o uspořádání interiéru, přemýšlejte nad tím, jak jej hodláte využívat a jaké prostředí podporuje vaši pracovní produktivitu. Pokud potřebujete místnost, která vás nabudí k práci ve večerních hodinách, použijte hodně měkkých textur, přírodních materiálů a teplých barev (to je vhodný přístup také pro pokoje, které zároveň slouží jako ložnice pro hosty). Pokud se chcete chopit práce hned ráno, vyzkoušejte svěží, čisté plochy s několika barevnými prvky. Pokud počítáte s tím, že za vámi budou chodit klienti nebo budete svůj prostor využívat pro videokonference, potom je estetika dvojnásobně důležitá – nastaví totiž image vaší firmy. V tomto případě mírněte designerské nápady a příliš osobní vybavení raději odsuňte do jiných částí domu.

Jak zařídit místnost pro práci z domova

O Mytho

Zanechat odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.Povinná pole jsou označena *

*