K dobrému spánku patří dobrá a kvalitní postel

0
135

 

Postel je pro nás důležitá, protože úzce souvisí se spánkem. A ten je zase propojený s naši náladou a má vliv na zdraví.  Dobrý spánek je základ a bez něho nejde fungovat.  V dnešním článku vám přiblížím pár rad kolem spánku a ukážu zajímavé postele, jako například tuto, do které bych si hned lehla (líbí se mi i řešení dekorací a doplňků):

postel-uvod

 

 

Takže něco více o spánku

SPÁNEK POMÁHÁ NAŠEMU TĚLU K CELKOVÉ REGENERACI A KRÁSE

Vědci a lékaři ještě úplně neobjasnili mechanismus spánku, ale už se přišlo na to, že v mozku existují spánková centra, která rozdělují čas na bdění a spaní. Potřeba spát je individuální, hlavně ve starším věku, kdy se proces potřeby spánku zpomaluje. Nejvíce spí malé děti, novorozenci (16 – 18 h), předškoláci (10 – 12 h), ostatní děti (9 h), dospělí (kolem 8 h).

 

Proč je spánek důležitý?

Působí na celkové uklidnění organismu, během těchto chvil naše tělo odpočívá a regeneruje, doporučuje se spát 7 – 8 hodin. Například pro děti, je spánek velice důležitý, protože rostou. V noci se během hlubokého spánku tvoří hormon, kterému se říká melatonin. Pomáhá nám proti stresu, je antioxidantem a díky němu správně fungují biologické a hormonální funkce v našem těle, také regeneruje pokožku, má vliv na krásu, říká se mu elixír mládí. Tvoří se pouze za tmy, během dne nebo při zapnutém světle se proces tvorby zastavuje. Spánek způsobuje, že se cítíme šťastni, dokonce může ovlivňovat délku života, ale nesmí ho být ani málo, ani moc.

 

Když spíme málo, dochází k oslabení organismu, nervozitě, špatné koncentraci, nejsme ve své kůži, jsme podráždění, trápí nás unavenost, máme povadlou pleť a kruhy pod očima a následně se vystavujeme různým nemocem.

Přemíra spánku taky není dobrá, způsobuje vysoký krevní tlak, obezitu, cukrovku, problémy se srdcem, dýchací problémy, ucpané cévy, malátnost a ještě větší únavu.

Pár dobrých rad, jak se dobře vyspat

  • Věnujte svému spánku dostatek času (cca 7-8h)
  • Neponocujte, pokud nemusíte.
  • Nepijte před spánkem kávu a jiné kofeinové nápoje, ani alkohol.
  • Vytvořte si tmavou místnost a ideální teplotu (18 stupňů).
  • Důležitá je kvalitní postel (dostatečně dlouhá a široká), vhodný výběr povlečení, polštářů, přikrývek.
  • Choďte spát uvolnění, stres spánku neprospívá.
  • Nejezte těsně před spánkem tučné nebo kořeněné jídla.
  • Myslete na hezké věci a vypněte od stresujících myšlenek.
  • Pravidelný pohyb během dne a správná životospráva napomáhá kvalitnímu spánku během noci.

Ale co si budeme povídat, když je člověk hodně unavený, usne i na zemi nebo na tvrdém stole…

Postele k inspiraci a podívání

Dřevěná varianta a spaní na dřevěných deskách není vůbec špatným řešením, pokud ovšem zvolíte kvalitní hrubou matraci.

Moderní bytový prvek, který krásně dělí spací prostor od ostatního prostoru v bytě.

Ložnice v přírodním stylu

Postele a prostor na spaní v námořnickém stylu, pravděpodobně pro děti.

Kulatá postel a kulatý pokoj, zajímavá volba.

Postel, která visí ze stropu, houpací a určitě pohodlná. 

postel-1

Postel a interiér laděný v egyptském stylu.

postel-2

Pokud řešíte nedostatek místa, je dobrým řešením postel vestavná. Tato má navíc uvnitř malou knihovnu a obraz. Všimněte si i osvětlení.

postel-3

U této postele jsem musela chvíli přemýšlet, zda se na ni dá vůbec spát 🙂 

Spánek je cesta ke zdraví, ale i kráse. Hezky to vyjádřil myslitel Immanuel Kant, který řekl (cituji): „Proti trampotám života dal Bůh člověku tři věci – naději, spánek a smích.“

Souhlasíte?

(zdroj obrázků: pinterest, trendyoutlook.com, buy-home-garden.com, homemakeover.in, thedesignhome.com, luxurybusla.com, homedesignbee.com, guidinghome.com )

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno